I bless the rains down in Africa

En glad jävla Maryboy som just har firat första advent. Bestämde att vi
ska köra en jul i september i år igen. Det är ett utmärkt sätt att pimpa
upp tråkiga gråa september.

Förövrigt känner jag mig framtidspeppad!

Puss

Schwuummm

Toto - Africa, kan detta vara tidernas bästa låt? Jag bara älskarrrr den.
MÅSTE LYSSNA!

P.s. såg just att jag klantade mig som fan när jag tog bort min test blogg.
Alla bildlänkar till den här designen fanns där. jaja, jag tar hand om det
en annan dag. dags att göra om ändå kanske?

Jag har sällan någon tur.

Om det är nån som inte har fattat det än så har mammas nya dator en
webbkamera. Ni vet att jag älskar webbkameror.

Aja, annars har jag allmän söndagsångest. Längtar tills Ello kommer hem
på tisdag för jag saknar henne som en gris. Resten av vecken är mest
tråktråk. Vilket tydligen jag också är, känns ju kul.

Nu återstår det att bestämma sig för om jag ska ägna kvällen åt att sy en
tygkasse, surfa fantastiska lägenheter som jag kan drömma mig bort till
eller se på film. Borde egentligen städa mitt rum men jag gjorde ju fan det
förra helgen. Måste komma på nåt system.



Där ute finns en värld av långa nätter



Fin dag, nu ska jag hoppa in i duschen och försöka göra mig snäppet fräschare.
Snäppet.

Ikväll blir det nollning men allra först ska Maja och jag ha förfest i en park, för
att fortsätta på en utmärkt tradition. Det blir nog toppen om jag får gissa!

Jag är kvar i nåt jag lämnat.

Hej gullungar

Life is uncertain eller vad var det jag sa? Jag måste nog försöka vända
verkligheten på rätt sida och släppa allt annat. Det är visst det som kallas
självbevarelsedrift tror jag. Bevara sig själv.

Visste ni förresten att jag är ledig imorgon och att det står en, inte allt för
onyttig, ananaspaj i ugnen? Det är fint det. Nu ska jag ta tag i rätvändandet.
Hörsss ♥



Jag ser solen i dig (men den ser inte mig)

Sånt här ägnar jag mig åt när vinkvällar på nationernas inte blir av. Jag
kan sitta i timmar. Nu har jag nytt rum på gång och då testar jag en
miljon kombinationer av möbler. Tvåan ser bäst ut för den är lite
färggladare. Men egentligen är nog möbleringen snyggast i ettan. Elleeer?






Jaja, som att ni bryr er egentligen? Nu ska jag ut i trädgården och plocka
äpplen som jag ska kanela. Ses ♥♥

Love is a feeling that we don't understand but we're gonna give it to you



Jaha ni, då var det igång igen då kan man väl säga. Har världens tyngsta
höst framför mig och det känner jag av kan jag säga. Under ungefär tre
½ månad ska jag tugga mig igenom ett helt PA, temat, halva matteC-
kursen, nationella proven i svenska B, jobb varannan helg och så ska jag
försöka klara körkortet samtidigt. Utöver det är det förstås allt det vanliga
tragglandet med historia, samhällskunskap, psykologi och religion och
sånt skoj. Najs va?

Som ett ljus i tunneln lyser i alla fall höstens två inplanerade resor. Om
ungefär tre veckor åker hela SP3Fint till Barcelona en vecka. Det kommer
bli 100% askul. På höstlovet åker Annapanna och jag någonstans där det
finns sol och stränder en vecka. Kanske Cypern? Längtar så in i norden.

Men faktum är att jag tror att jag kommer klara den här hösten. Jag
kommer vara trött, men jag kommer klara den! Tror faktiskt att det är
inställningen det handlar om i slutändan. Tur för mig att jag känner mig
extra POSITIV just nu då.

Nu ska jag räkna lite mattepatte och läsa några sidor i psykologiboken.
Samtidigt ska jag lyssna på den här låten för att komma i rätt
Barcelona-stämning.

Puss

Life is uncertain.

Och så den här fina på väggen.


I don't have nothing to hold.

Jag menar, tänk om man hade en sån här tapet i sitt rum?






I think of you in colors that don't exist.


Okkkkej, jag borde inte ha en blogg. Men ah, här är man.

Första veckan i skolan har varit grym. Våra nollor är fantastisk gulliga.
Måste dock erkänna att de senaste dagarna har slitit en del på mig. Man
är ju liksom van vid att inte göra nåt vettigt alls hela dagarna.

Som grädden på moset lyckades jag boka in jobb den här helgen så nu
har jag umgåtts med mina gamlingar i fyra timmar. Det är väl inte
överdrivet kul men för 100 spänn i timmen kan man göra det mesta.
Ska göra samma sak imorgon men det ger mig en riktigt bra ursäkt
till att få stanna hemma och ta det överdrivet lugnt i min säng.

Ska lyssna på den här skivan och så surfa lite porr förstås!






I'm such a Florence a real Florence Nigthingale.


Första dagen i skolan. Jag vet inte. Det känns mest vemodigt att lämna
sommaren bakom sig. Kanske blir det bättre imorgon!

Ägnar eftermiddagen åt att pricka av saker på min jobbiga lista. Jag har
haft svårt att sova de senaste kvällarna för att jag har haft huvudet fyllt
med ogjorda sysslor. Så nu tänkte jag göra mig av med den känslan...
Bokat in jobb i helgen och ska boka 10 körlektioner om det kan sluta tuta
upptaget någon gång...

Ikväll blir det filmkväll och imorgon en jävla massa nollning. Det är fint de!

Det här är slutet på vår film

Verkar som att allt (2) jag postat de senaste dagarna har hamnat i någon
sorts utkast. Men tur är väl det. Det var mest sentimental smörja om hur
mycket jag kommer sakna Rönnis och någon lustig spotifylista jag
snickrade ihop i ett lite för desperat ögonblick.

Här hemma håller vi på och gör någon sorts flyttrokad mellan arbetsrum,
gästrum och mittrum. Ett helvetesjobb men det blir nog fint med tiden.
Jag har som vanligt 100 000 idéer och ork att genomföra en halv. Köpt en
lampfot, det är en början i alla fall!

Sista fucking helgen på ett alldeles underbart sommarlov ska jag spendera
på bästa vis tror jag. Säger som jag sa 2009: Nu ska jag lyssna på monde
yeux och låtsas att det aldrig någonsin kommer bli 16 augusti.

Hästbajs och nikotinsug

Hej jag heter Maria och jag har inte rökt på 1 dygn. Hej Maria!

Näe men ärligt. Det går fan bra. Ska bara ha uppehåll fram tills jag kommer hem igen (typ onsdag) men är tvungen att göra ett stopp för att kunna trappa ner. Är fortfarande fast i sommarens rese- och festivalvanor. Funderar på att göra helstopp nån månad senare i höst. Beroende på hur det går med att trappa ner. Och den jäveln som inte tror att jag klarar det den här gången kommer jag sparka in pungkulorna på för det är sån jag blir när jag har nikotinsug. Tjurig och precis LAGOM våldsam. Fuck you!

Skitsamma. Rönnis är underbart, men fan vad alla röker mycket här ute. Eller så är det mina hjärnspöken.

So I hold my breath and put a smile on my face.

De senaste dagarna har varit finfina. Jag har lagat indiskt med Jo och Maja, kollat O.C. en hel dag, suttit på altanen med mysigt sällskap och ältat livet och så har jag druckit vin på Millas balkong.

Nu har jag just slängt ut Maja och Jo här i från. Ska städa, packa och duscha. Om några timmar går mitt tåg mot andra sidan Sverige. Det blir sista sommaren i Rönnis. En fast punkt i tillvaron som försvinner men också en jävligt stor sten som lättar. Ibland spelar det inte någon roll hur fin utsikt man än har, livet brakar ändå! Oavsett allt som varit kommer jag sakna huset, lukten och friheten.






My heart is heavy, does it show?

Så stor men ändå så liten. Så prydligt på utsidan men ändå så förstört inuti. Har du fått vad du vill ha nu?


"Emmaboda"

Jag har fortfarande inte riktigt repat mig men satan i gatan vad skoj vi hade. Nu ska jag kurera mig som fan några dagar och sen ta mig ut till Rönnis. Vi hörss!

Just det, det är Wretmans bilder förresten :)














RSS 2.0