Baby it's a wild world

Hej :) imorgon någon gång runt lunch ska jag få helvetet gjort. Färdigt. Avklarat. Checkat. FIXAT!!!!!!!! Gud jag längtar. Försöker lära mig det sista nu. Men snart får det vara nog, sen får det gå som det går!

JAJAJAJA!

Nu blir det Sunes jul och naturgodis. Puss.


Trorjagsomnarsnart

Gissa vem som har laddat ner hela sunes jul? Jo Maryyyyyboy :D

Förresten känner jag lite såhär just nu när temaredovisningen är klar att framföras; att stå och snacka framför alla 90 personer är liksom en droppe i havet om man jämför med hur jävla mycket jobb vi har lagt ner på detta. Nu är det klart så det känns liksom inte så farligt. Jag lär säga fel, jag lär darra på rösten men det är bara ta ett djupt andetag och fortsätta. Och så böja på knäna då!

Jaja, nu ska jag kolla på avsnitt 1. Mys.

Hej

Hur står det till? Själv håller jag på att sprängas men har trots det haft en ganska bra dag. Julpysslat, byggt lego och käkat skumtomtar, precis sånt där man gör när huset är fyllt av ungar. Sen har jag käkat mat med min familj. Tror vi satt tre timmar och bara pratade. Har för 231231 gången försökt förstå vad min pappa jobbar med. Idag har han i alla fall klämt ut en titel, system-arkitekt. Låter ju kul, men vafan innebär det?

Jaja, imorgon blir det plugg. Förresten. Köpte ett par skor i onsdags. Vet verkligen inte riktigt hur det gick till och är osöker på om jag tycker dom är snygga över huvud taget. Men öppet köp liksom! Jaja, googlade namnet och hittade den här bilden på nån random blogg. Tjaa... Dom kanske är snygga? Men ska man ha militärgröna istället? Äh whatever. Tror jag lämnar tillbaka dom. Det var det. Puss.


44,00 €

1. Nyårsleggings?
2. Alldeles alldeles undebara!




Vindarna kan vända

Vilken jävla vecka. Låt mig slippa uppleva den igen tack. Måste dock erkänna att det blev en ganska bra fredag ändå. Mina finingar i skolan är ju toppen och sen har jag varit hos Majis och kört guitar hero, druckit glögg och ritat julteckningar. Slå den fredagkvällen fuckers!

Nu ska jag se en film och sen SOVA!








Gråa dagar skyndar aldrig på

Dagens ljuspunkt var filmen vi såg på spanskan. Resten var bara åt helvete. Fattar inte hur allt kan bli så grått och deprimerande. Man bara går och väntar på att Linköping ska explodera så att hösten blir komplett.

Nu blir det mer plugg, Lasse & oboy.


Väntat på ett regn

Herregud, man ska verkligen inte klaga. Allt kan vara så mycket mycket värre!

8 dagar

Just nu kör jag full sprutt på en sparlåga som inte ens är min. Måste hålla blicken stadigt fäst vid 2 december kl 14.00 för att orka fortsätta. Hade det inte varit så förbannat omständigt hade jag sagt fuck you all och dragit för länge sen. Björkö eller vad som helst, bara jag fick slippa all jävla stress.

Jag skulle verkligen behöva ha lite roligt ett tag.

Jag fick en order...

Varsågod Joey. Såhär såg det ut!



Alltså plastikkirurger...

Har mailat till 12 olika plastikkirurger (dom flesta i linköping) och ställt lite frågor till temaarbetet vi gör i skolan. Den första jag fick svar från fattade inte ens frågan. Den andra tog det som någonsorts personligt påhopp och en tredje svarade vettigt men det går ändå inte att använda för det var tvärtemot vad jag hoppades dom skulle svara. Argumentet var; skönhetsidealet förändrades ju redan innan plastikkirurgi fanns. IDIOT det fattar jag väl. Jag undrar ju bara om du inser hur extremt skönhetsidealet kan bli när alla har råd att gå och köpa sig en skönhetsoperation lite hur som helst!

ARGHH. Fast det kanske var jag som ställde frågan för krånligt... Aja, det här var sjukt ointressant. Nu ska jag till skolan. Puss ♥

The great escape.

Gud jag blir så glad när jag tänker på oss. Tack för låten. Det är så sjukt att vi har hållt ihop sen i åttan. Lika sjukt som hur galet ful jag var då. Började iaf tänka på gamla minnen och kollade igenom Hannas bilddagbok (har snott alla bilder därifrån). Haha, vad mycket kul vi har haft för oss. Fast vad glad jag är att tiden har gått! Ni tre är mina sockerbitar i alla fall♥


















P.s. håller på och klurar på en ny design. Inte för att det egentligen spelar någon roll utan för att det är så jäkla kul med färger och former och layouts :)


-

You got to lie lie lie and tell them you're happy.
(/solbränd tjej som ser skitig ut 6/7 2009)

Morning train

Jag har kört bil! Trot eller ej men det gick kalasbra :) Faktum är att det till och med var rätt kul. Så i veckan ska jag se till att beställa lite körlektioner för vi har ju bara en satans automatväxlad bil att köra i...

Näe, mot Daniel Lemma och tema-plugg. Skjut mig.

M ♥ HELG

Kom på vilken låt som VERKLIGEN gör mig glad. (och påminner om en bra film)

Haha, det är fredag i alla fall. JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!! Slutet på en riktigt helvetisk vecka. Hade matteprov som gick halvbra. Failade på sista uppgiften men kanskeee kan få ett mvg- ?? BLINK BLINK BLINK.

Whatever. Ikväll ska jag till Jo och kolla på idol och käka lite pizza o sååå. Men nu ska jag kolla på en bra film för det känner jag mig värd. Och vilken blir det då? JAMEN JALLA JALLA SÅKLART.

Puss

Your true colors.


The darkness inside you can make you feel so small.





Skjut mig

Hej någon som vill byta liv med mig? :D
Avklarat denna vecka: Muntlig redovisning av en bok på engelska
Kvar att göra: Svenskauppsats, spanskaglosor, samhällskunskapsfrågor, engelskafrågor, loggbok, matteprov (!!) & sist och allra mest måste jag vara klar med vad jag säga till temaredovisningen på fredag. Cirkus 10-12 timmars arbete på dom återstående dagarna av denna skolvecka.

Som sagt, skjut mig.


Ever since...

Sånt här brukar folk kalla tidsfördriv men det har jag inte tid med så jag kallar det för viktigt. Just nu har jag läxor upp till öronen så vi hörs något annat år.

Låtar som..
har gjort mig glad:
If I used to love you - Daniel Lemma
har gjort mig ledsen: Faller - Lars Winnerbäck
jag vill dansa till: Dansar aldrig nyket - Magnus Uggla
jag vill dansa ännu mer till: The Safety dance - Men Without Hats
lugnar ner mig: Laughing With - Regina Spektor
jag lyssnar på för att bli pepp: Kids - MGMT
påminner om kärlek: The Reason - Ted Gärdestad
påminner om gamla tider: Here comes the sun - the beatles & Fidelity - Regina Spektor
påminner om ångest: Igen - Emil Jensen
jag lyssnar väldigt mycket på just nu: Paris - Monde Yeux
är väldigt, väldigt bra: Imagine - Jack Johnson
lyssnas på i ilska: See the world - The kooks
jag lyssnar på när jag är kreativ: Där ser du själv hur högt du når - Lisa Ekdahl
påminner om sommardagar: Without you - Timo Räisänen
påminner om våren: Varning för ras - Lars Winnerbäck
påminner om en bra film: Overkill - Colin Hay (Scrubs)
påminner om staden jag tycker om: Söndermarken - Lars Winnerbäck
jag lyssnade på när jag var 13: Calleth you, cometh I - The Ark
jag lyssnade på när jag var 15: This is who I am - Salem al Fakir
jag lyssnade på när jag var 17: We're going to be friends - Jack Johnson
jag lyssnar på just precis nu: I am me once more - Zee Avi

Slut i huvudet!

Om jag har läst rätt så får jag automatiskt 1,5 meritpoäng av att gå internationell så plötsligt behöver jag inte ha 19,7 utan bara 18,2 för att ta mig in på arkitekt. Tja, låter ju i alla fall lite mindre omöjligt!

Nu blire pluggggggggggggggggggg.

Puss

Mums

Sovgott-thé & livet i fagervik. Perfekt slut på denna dag :D

Jag kanske överdriver

Jag tänker på att imorgon är det måndag imorgon och att det är fem skoldagar tills det är helg men sen blir det vardag och en ny vecka igen jättesnabbt. Ibland tänker jag på studiedagarna i den veckan också. För efter dom är det bara en vecka kvar tills vi ska ha redovisning i temat. Sen tänker jag på den helgen som kommer efter den veckan. Då kanske jag ska till göteborg, men jag vet inte, för det kanske händer nåt superkul här hemma just den helgen som jag missar? Jag tänker på att jag har samhällskunskapsprov veckan innan lovet och sen när det väl är lov kommer allt rusa förbi och så blir det ett nytt år, en ny termin och min tolfte måndag när jag är tillbaka i skolan efter jullovet. En massa nya löften jag aldrig kan hålla men ändå ett hopp om att snart, snart är det sportlov. Poff, lovet är över och det blir vardag. Jag kommer längta efter solen, gröna löv och vårjacka samtidigt som jag blir desperatare och desperatare över att jag inte hittar nåt jobb. Som tur är blir det påsklov ganska fort men jag har inte tid att vila för jag kommer ha så mycket i skolan veckorna efter. Wendelsberg, FN-rollspel och 18-årsdagen betas av i rekordfart och på nolltid blir allt som vanligt igen. Jag tänker på allt jag kommer ha att göra i skolan veckorna innan sommarlovet och förhoppningarna jag kommer ha om ett kanonlov. Och så tänker jag på alla resor vi vill göra och alla pengar jag borde spara men som jag har lagt på skitgrejer som inte kommer spela någon roll alls om ett halvår. Jag tänker på att utan att jag hinner tänka efter så kommer sommarlovet 2010 vara över och ett nytt förjävligt skolår börjar igen. Helg vardag helg vardag helg vardag helgvardaghelgvardaghlgvrdaghlrvrdg - - - Höstlov, jullov, sportlov och påsklov hinner jag inte ens märka av för, svisch. Jag tar studenten. Äntligen studenten, skolan avklarad och livet framför mig. Men shit, är jag redan 19? Jag måste börja plugga. Kommer inte in på det jag vill. Blir sittande på en parkbänk någonstans i höstkylan och undrar vart tiden tog vägen? Alla förändringar som skulle ske, alla människor jag skulle träffa alla minnen jag skulle skapa. Vart tog tiden vägen? Mest av allt tänker jag på att utan att jag hinner blinka kommer jag gifta mig med någon jag inte älskar, skaffa två skitjobbiga unga, skilja mig, gå in i väggen, begrava mina föräldrar, begrava min syster och tillslut stanna upp och fråga mig själv vad i helvete som hände?

10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 0

Hej :9 det enda jag lägger upp här nu mer är tråkiga texter (som jag inte skulle) alternativt bilder på leggings. Kul variation. Whatever, här är ett par jag har fixat idag av ett par HM-leggings och påstrykbara siffror. Lite effektfullt sådär.

Ekenäs julmarknad var mys. Köpte världsgott te (jag vet, jag gillar ju inte te). Typ grönt med skogsbärssmak. Mums! Nu ska jag pallra mig iväg till Majsbajsen och myskvälla lite. Vilken myshelg detta blev!
Puss





P.s. försök att inte titta runt omkring mina ben för det är så förbannat stökigt här.
P.s.2. gräsligt dåliga bilder också men jag orkar inte vänta tills imorgon när det är ljust. Överseende TACK!

Fånga en ängel

Alltså kalla jordnötter är så galet mycket godare en rumsvarma!

Stockholm var kanoners. Med tanke på hur pank jag är den här månaden så köpte jag rätt mycket prylar. Dock inte så mycket kläder. Mest lustiga prylar på tygaffärer och kreatima. Men det är ju sånt som också behövs:)

Nåja när vi kom hem blev det först käk hos systra mi och sen mys hos Jo med Maja. Nu har jag inte gjort ett piss i tre timmar och snart ska vi till Ekenäs. Muy bien.

Puss

Hide and seek.

Wihu :D Min jacka har finally kommit. Så jäkla gött för jag vill ju ha den imorgon när vi åker till Stockholm. Hatar att frysa. Mja, den ser typ ut såhär. Bortsett från att jag är något tjockare än den här dockan.
Idag har varit en bra dag. Just nu kollar jag på Harry Potter för jag ska ha bokpresentation om den på engelskan på måndag. Orkar inte läsa boken, just nu. Är det bara jag som är asrädd för jättespindeln?
Aja. Nu ska här pluggas.


I got you babe

Hola amigos! (ehehe, spanska-skills) Har just haft utvecklingssamtal och HELL YEAH det gick kalas. Blev till och med lite över förväntan nöjd. Såhimlasåhimlasåhimla BRA! Resten av veckan kommer jag gå fort för imorgon ska jag fika med mina BABES, på fredag ska jag förhoppningsvis till STOCKHOLM och i helgen blir det julmarknad i Ekenäs med hela familjen pudding + Per.

Nu ska jag PLUGGA!

(Ps. vet inte vad grejen med att betona sista ordet kom ifrån men kul är det I ALLA FALL!)

Star child earth child

Ujuj. Hittade finally star child på spotify. Världens finaste julsång :) fast inspelning är väl nåt av det sämsta jag hört. En amerikansk URkass barnkör kör första två verserna, sen tar en barytongubbe över och så sjunger dom det sista tillsammans. Förjävligt. Men ändå världens finaste julsång!

Nog tjatat. Vi slutade tolv idag. Görnajs. Fast jag måste plugga nästan hela eftermiddagen... Nåja. Vi hörssss.

Himlarna sänker sig

Jag är verkligen expert på att peppa sönder jul redan i början av november. Ge dig Mary! Jobbigt att det finns så mycket julmusik på spotify.

Run Rudolph Run!

Igårkväll var jag på bio, ohyes! Muy bien. Fast själva filmen var väl halvbra. Hade högre förväntningar. Whatever, det var en trevlig kväll i alla fall :)

Idag = plugggggg. Tills klockan är fyra för då kommer Majsbajs och så ska vi försöka få någon ordning på rollerna till Madicken. Hello tjugo Madicken och tio Lisabet! Sen åker vi till Hannispannis och söndagsmyser. Man ska tydligen ha mjukiskläder fast inte mjukisbrallor. Hmm... Liten utmaning där.

With a little bit help

Jag vet inte, känns som att dom här bilderna är bevis på min nolife-fritid... På lovet så fixade jag i alla fall ihop en blommig lampa (med hjälp av Joey), en vinröd halsduk (den är mer lila i verkligheten) och ett par leggings. Fråga mig inte vad mönstret föreställer. Nån sorts Djungeln goes Afrika goes Myrornas krig goes Tantchict!

Nu ska jag plugga och sen leta upp någonstans att fly ikväll för mamma och pappa har gäster. Bajs!






Det doftar kaffe

Två timmars hål utan sällskap är INTE grejen. Men man får ju vara smart och utnyttja tiden. Till typ facebook och bloggar och sånt väsentligt. Sov hos min syster yster inatt, för första gången sen lovet har jag sovit mer än 6 timmar. Nämligen 10 timmar. Fast jag är visst lika trötter ändå.

Aja, trevligt med SNÖ, ohyes. Snodde denna fina bild från Josseplutten :) Lite synd bara att jag inte har någon vinterjacka. Det tar cirkus 8 dagar innan den trillar in på hemköp.

Jag har verkligen inget vettigt att skriva så nu ger jag upp detta.
Puss

P.s. kom på en vettigt grej: Majsen och jag var och kollade på Joey och Hannupannu som dansade på Ljunkans öppethus. Dom är jäklarimej asbra och jag är inte lika rädd för Ljunkan längre. Haha!


När jag tänker efter

Idag finns det 1 låt som beskriver min sinnesstämning perfekt. Gissa vilken?

Jag vill vara ledig, ledig, ledig. Bara sitta bredvid, bredvid, bredvid.
Inte gör nånting, nånting alls. Bara göra nånting, nånting najs.

Den liksom ekar i mitt huvud. Nu - loggbok, kardemummaskorpor och julmust.


Shitpomfritt

Jag fattar verkligen inte varför jag är så sjukt trött? Har liksom varit lite lagom pigg hela lovet men sen nu när helvetet drar igång igen så är jag tröttare än någonsin. Sov 8 timmar i natt men kan knappt hålla ögonen öppna nu. Näe, jag förstår inte. Annars då? Ciggfri dag 1 gick utmärkt. Iaf ett tag. Dock skulle det behövts lite att ägna sig åt denna stört jobbiga vecka. Inte för att jag har så jättemycket läxor men allt är så jävla diffust och flummigt (hej spint!) så jag får vingslag.

Nu ska jag kolla that 70s show och sen SOVA!

Kort som inte lagts

Hej :) Igår var en deppdag. Idag känns allt bättre och klarare. Jag har bestämt mig för att inte röka men skita i pengarna så att jag kan partajröka. Så nu blir det en cigarettfri månad och sen från och med december kan jag få ta en ibland! Bra va? Jag ska hålla det till nyår i alla fall och känns det inte bra då får jag väl börja igen. Värre än så är det ju inte. Huvudsaken är att jag inte är fast i något löfte om pengar.

Sov hos Anna i natt så jag kom hem redan vid nio. Har gjort två omgångar Joey-müsli och fyllt på min fina burk! Nu ska jag städa toan och mitt rum i två timmar. Sen ska jag sy ett par leggings och plugga lite. Får jag tid över så går jag ut och krattar löv. Framåt kvällen blir det söndagsmys med mina älsklingar i Joeys nya fina lägenhet.

Tänk att det kan kännas så bra t.o.m. dagen innan skolan börjar!
Puss


RSS 2.0