Oh dear!

Måste erkänna att vi är väldigt olika. Det är inte det att jag inte tycker om dem, för det gör jag. Trots allt de gjort. Det är bara det, att när sånt random som vilja eller känsla spelar roll för mig så är det pengar och status som spelar roll för dem. Jag vill plugga för att kunna arbeta med något jag brinner för. De tycker att jag ska plugga för att kunna tjäna mycket pengar. Annars kommer man ju ingen stans i livet. Det sorgliga är liksom att de inte förstår, hur mycket jag än förklarar och argumenterar så går livet enligt dem ut på att tjäna mycket pengar och vara en del av samhällets toppskickt. Det allra mest sorgliga är att trots att de har flera miljoner på banken och spelar bridge med Trollhättans överklass på torsdagarna så har de inga vänner, inga fritidsintressen och båda är så sjuka att de knappt kan gå utanför dörren en del dagar. Vad ska de med miljoner till när de inte brinner för något? Det kanske är en slump men faktum är att båda deras barn med familjer har valt att bosätta sig i en annan del av landet. Inte för att undvika sina föräldrar utan kanske snarare för att den kärlek som skulle kunna få dem att vilja vara nära inte finns. Därför har de låtit andra faktorer spela roll i valet av stad att bo i. Jag är i alla fall glad att jag ser vad de gör för fel och vilka snesteg de har tagit, trots sina pengar. Jag tänker aldrig bli som min mormor och morfar. Av tusen anledningar.

Imorgon kommer mormors damklubb hit och det blir 75-års kalas med catering och hela faderuttan. Fast en del är inte bjudna. De är inte tillräckligt perfekta. Oh dear, tur att jag har min kamera att ägna mig åt.

Korkad, tom och glad.

Mjöp. Det går lite emot mig nu men jag står kvar ändå. Imorgon 9.20 går min buss till Trollhättan. Mormor fyller 75 år och jag hade nån sorts idé om att jag ville åka dit. Vetetusan nu, men jag slipper ju i alla fall två tråkiga skoldagar!
Här hemma är vi (eller ska jag säga var vi?) mitt uppe i tapetletande och kokboksrensade. Det går sådär. Särskilt nu när mamma hamnar på sjukhuset igen. Fan vad ruttet allt går för henne just nu. En vändning skulle sitta fint!

Aja, vi ses på onsdag. Nu ska jag packa och käka vindruvor.

Du som reser mig

Vet ni vad som gör mig lycklig just nu? För det första, det är snart oktober och jag har inte deppat ihop ännu. De senaste två åren har jag varit en grå damråtta längst in under sängen redan 1 september. I år ska jag däremot klara hösten. Jag ska skina som en sol åtminstone så länge löven sitter kvar på träden. Sen ska jag börja mysa med fullkornspepparkakor och julmust light. Då brukar man också klara sig. Vet ni varför allt är så bra då? Personligen har jag en gissning, det är 1. För att jag har så fina vänner. 2. För att jag har världens bästa familj. Inte för att ni någonsin kommer bli perfekta. Men jag älskar er ändå. Jämt!

Aja. Här är lite oredigerad höst 08 att titta på om man inte har nåt bättre för sig!



Somna inte osams med dig själv.

Gud vad mycket det är nu.

So i twist and turn

Terapi för mig, det är en timme vid pianot (samma snutt om och om igen), gå ut i höstsolen och ta en cigg och sen gå in till pianot igen för att fastna ytterligare en timme (samma snutt nu med).

Idag spelar jag Coldplays Trouble. Den är så vacker. Precis som du.

♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪

♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪

When I ruled the world


The speed of sound

Igårkväll hade vi årets sista grillkväll vid kanalen. Såna kvällar är verkligen värda att lägga på minnet. Först grilla mat och märka hur det blir mörkare och mörkare. När det till slut inte sipprar fram några solstrålar längre mellan träden så tänder man en eld. Invirad i filtar, tjocka tröjor och vantar sitter man sedan runt den varma elden och bara pratar om allt som går att prata om. Och så förstås de tre måstena; religion, skvaller och framtiden. Det är minsan en perfekt avslutning på sommaren.

Egentligen var Eloise där också men jag fick inga bra bild på henne. Aja, ni är bäst allesammans.












Puss ♥

Pöhö. Även om jag gick till fyra idag så har det varit en skitbra dag! Elojso och jag satte oss med våra naturkunskapsböcker + scones på Berget tills dom stängde. Sen gick vi vidare till George's och fortsatte plugga (sjukt bra!) Och sen ba hipsihapsi så bestämde vi oss för att dissa idol och käka kycklingpasta istället. Vi är så bra
Bjuder på lite whiteboardkonst förresten. Och som vanligt är vi drygast mot Sofie. Men alla vet ju att vi innerst inne bara är avundsjuka egentligen.





Stop all the clocks

Idag har jag fyndat en kasse garn för trettio spänn på myrorna. Så nu ska jag sticka vantar tänkte jag. Kanske en mössa också! Annars har jag fikat på George's bra länge och bara andats in den så galet klara luften. Ljuset kan vara så vackert nu på hösten. Särskilt runt klockan sex. Imorgon ska jag ta med mig kameran ut och försöka fånga det på bild. Aja, allt rullar på. På ett bra sätt! Puss

...

"Du måste sänka dina krav eller vinna på trav om du ska komma i fas. Sådan leda bryter ner en bra frisyr. Då blir du tråkig ful och trött."

Take a chance

Hey! Bra kväll.






Kolla vad jag har sytt

Var nere och kollade in stuvarna på Ohlssons tyger. 38 spänn la jag på det här tyget och SHUPP så hade jag sytt ett par leggings. Det var göralätt så det kommer bli höstens grej. Sy leggings. Ikväll blir det mer vänner, cola och äppelpaj. Ohyeah!








Innan mörkret faller

Ehm. Jag är galet mätt idag med. Vart är jag påväg? 500 kg till jul om jag inte slutar med det här! Har iaf äntligen käkat den där rackarns kebaben som jag tjatat om i två veckor. Är mätt för lika lång tid också...

Jag och Ello är i stort behov av ekonomiskt stöd från dig. Jaa, just DIG! Vi tänker nämligen flytta in till stan. Helst nu, med det samma. 7200 i månaden är allt vi behöver. Eller ah, kanske kan klara oss på 6000. Det fixar ni va? Bra!

Aja, sovmorgon imorgon sen ska jag hem och sova. Och ragga cigg för jag dör lite här. Puss och kram Janbanan!

Som att natten här har sett allting och stilla sjunger med


Torka tårarna min vän

Så blev det tisdag och fem timmar samhällskunskap. Men det ska jag inte beklaga mig över mer. Istället tänkte jag berätta hur bra den här dagen har varit. Som vanligt äre min Ellpell som gör lektionerna uthärdliga och så gröna äpplen då. Fikade på M med Joey och Frida efter skolan. Kalasmysigt, förstås! Sen tig Joey och jag en sväng på stan och så avslutade vi med pasta carbonara på Forno Italia. Så nu kan ni gissa hur mätt jag är, tre timmar senare! Aja, vi träffade Hannaplutten en sväng också sen vare finito på det roliga och nu sitter jag här hemma med engelskaglosorna. Jag hatar våra engelskalektioner. Sjärt!

Jaja. Det här blir en bra vecka. Take care!
Puss

God can be so hilarious

Den bra delen av den här söndagen. Söndagsmys (dock exkl. en fjärdedel = svininfluensahypokondrikern Hanna) med scones, té och morotskaka. Hur många gånger ska jag behöva tala om att ni är bäst?
Puss




















Jag ska ge henne en gloria

Säga vad man vill om Lisa Ekdahl men inget kan bli mer rätt än den här låten särskilt inte när man lagt till en halvkass gitarr och stjärnklar himmel. Tål att begrundas. Tål att fällas en och annan tår över.
[om man vill lyssna]

Jag ska torka hennes tårar.
Jag ska kamma hennes hår.
Reda ut alla härvor,
försiktigt och så gott det går.
Jag ska bada hennes fötter.
Jag ska tvätta hennes sår.
Sen ska jag lyfta hennes händer,
och säga där ser du själv hur högt du når.

Jag ska lyfta hennes fötter.
Dom ska flyttas tills hon går.
Den ena efter den andra,
tills hon trampat upp ett spår.
Jag ska gå i hennes skugga,
om hon faller finns jag där.
Sen ska jag lyfta hennes händer,
och säga där ser du själv hur stark du är.

Jag ska köpa henne pärlor.
Det finns pärlor utav glas.
Det är såna jag víll skaffa.
Såna som kan gå i kras.
Jag ska säga att det vackra,
är så skört, så skört som du.
Sen ska jag lyfta hennes händer,
och säga du ska va rädd om dig själv nu.

Jag ska lyfta hennes krona,
den av törne som hon bär.
Jag befriar hennes huvud,
från den tyngden, det som tär.
Jag ska ge henne en gloria
som lyser upp vart än hon går.
Sen ska jag lyfta hennes händer,
och säga där ser du själv hur högt du når.
Där ser du själv hur högt du når.




Jag förstår bara det som är vårt.

Det är nåt speciellt med Lars Winnerbäck, regniga torsdagar i september och mig. Galet bra kombination. Nånting RIKTIGT kasst däremot är vårt nya schema. Dom har tagit bort min älskade sovmorgon på fredagar och lagt till en lektion så vi går till halv tre. Sånt där borde vara olagligt. Jag får väl låtsas som att jag inte har sett nåt. Jag har en lektion på fredagar. Pungggg slut.

Annars då?

Som bara är för mig

Helu. Tisdag = 5 h samhällskunskap. Kewl. Nu ska jag snart till mamma men först så måste alla lyssna på den här älskade godingen. Jag + gitarren + solglasögon + isvatten + trappen + tisdag = sant! Fan vad madickenifierad jag har blivit.... Jaja, vi ses. Puss!

RSS 2.0