# hemlängtan

Nu är jag trött på både Italien och mitt resesällskap. Tur att vi åker hem
imorgonkväll. Ska spendera en dag i Milano först bara och det kan man ju
stå ut med.

Saknar min kisse.

# åksjuka

Jabba dabba doo.

Regn och 8 grader här idag. Inte fullt så vårigt men fortfarande som
svenskt aprilväder. Har gått en lång sväng på stan, druckit tokigt många
koppar kaffe och sen kört runt på krokiga vägar i bergen. Som vanligt
blev jag åksjuk och nu ligger jag i soffan på hotellet. Mamma och pappa
fick gå ut och äta utan mig.

Det är fan konstigt att varenda jävel här är så smala och snygga med
tanke på vad dom äter. Deras middagar är fan snuskigt stora och
innehåller mest pasta och en jävla massa fett i olika former. Bredvid sitter
jag med min tonfisksallad och känner mig dubbelt så stor. Jävla italienare!

Jaja, jag har tråkigt. Det är därför jag skriver ointressanta grejer i min
blogg! Tror jag ska kolla lite på solsidan. Gratis internet på hotellet är
fan mer värt än man tror.

# Italien

Hej på er kvinnor och män!

Italien är fiiinfint. Vädret är ungefär som en solig dag i april i Sverige.
Vi har käkat lunch på uteservering (pasta med underbar mozzarella)
och kört vilse i "old town". Vi blev uppgraderade på hyrbilsfirman så
vi kör till pappas stora glädje runt i en svart blänkande mercedes. Ni
vet med ett sånt där märke som sticker upp längst fram. Jag skäms
nästan lite över den där bilen...

Nåja, bortsett från pinsamma bilar så är allt kalas. Vårat hotell är
jättefint men den utlovade välkomstdrinkern var lite utav en
besvikelse. Grön apelsinjuice, mums... För mig som alltid brukar bo på
det billigaste av dom billiga hotellen så är det i alla fall rena rama
Hilton med minibar och grejer. Passar vår nya image med mercedes
och så. Funderar på att köpa migen päls, det verkar alla rika kvinnor
ha här ;)

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen ska vi ut och käka middag. Här
är lite halvkassa mobilbilder från idag. Puss.






# lov

Fetbra fredag. Kolla på film i skolan, titta på mina snygga brudar som
dansar och så en långfika på det. Damn, mitt favoritintresse är garanterat
att fika. Synd att man blir tjock bara!

Nu sitter jag här med Sofie och kollar på Hey Baberiba. Borde plugga
och packa för ikväll ska vi laga lite mat och mysa.

Nåja. Plugg var det!

Bra låt

Man blir glad av: It pays to belong - The Embassy

Fetledigt

Idag har Frans och jag kollat igenom säkert 1000 fotografier från allt
mellan 30-talet till 95. Hittade några fina som kan passa att ha på väggen.
Bland mammas och pappas gamla lp-skivor fanns det också mycket fina
färger och mönster som man kan utnyttja. Jag är på gång i alla fall!

Jag tror förresten att jag har lyckats uppfostra Frans lite. Han älskar att
sitta på tangentbordet men nu mer när man lyfter bort honom så går
han inte tillbaka med en gång. Istället lägger han sig med hakan på
kanten och ser kränkt ut. Ganska bra ändå?

Nu måste jag skriva ihop min geografiuppsats. Det är det sista som ska
göras innan lovet. På lördag åker vi! PEHEPPPP!

Väggar



Jag är så trött på mina tomma vita väggar. Måste börja samla på mig
små fina saker att hänga upp. Egentligen är vad som helst fint i en ram.
Lite sån här känsla vill jag ha. Och självklart en fuck for peace som
pricken över i.

Mitt liv i övrigt idag har varit seg skola, lagom lyckad körlektion och
sen bio med några schysta smurfar. Och en maaassa popcorn.

Imorgon är jag ledig. Taveljakt står på schemat!

Tiiisdaaag

Hej kompisar! Jag är på bra humör idag. Så bra humör så att jag hann
skriva ett helt inlägg om söta grejer som Frans gör innan jag kom på att
det är det enda jag skriver om. Så jag spar dom fantastiska historierna.

Annars då? Borde pluggat HELA eftermiddagen idag men jag gjorde
ingenting. Nöjd tjej. Däremot har jag städat toan och har just nu en
spenatpaj på gång i ugnen. Sen ska jag se om mina lungor fixar att jag
rör på mitt fläsk, i så fall ska jag gå en promenad!

Ikväll blir det Veckans brott förstås!

P.s. Hotellet vi ska bo på i Vicenza heter Hotel Continental. Flash backs
någon?

Grattis min korv



Tänk va, 19 år har hon fyllt vår lilla Johanna. Det är tokigt vad
många roliga minnen man har med dig. Puss

Min stora starka tiger


Söndagsångest

Har knappt rört mig utanför dörren på en vecka så det kanke inte är
så underligt att allting känns lite konstigt. Nästa vecka måste jag
återskapa det liv som jag låtit gå i ide på sistone. Exempelvis ska jag
boka en större mängd körlektioner, färdigställa både en och två
skolarbeten och så måste jag beställa en resa också.

Jag som har varit så jävla lugn inför framtiden har idag genomgått en
lätt kris. Ju mer jag tänker desto mindre vet jag vad jag vill.

Nu måste jag slänga ihop nån mat. Och plugga... Och gråta en skvätt...

Pisspotta

Fy fan vad tråkigt det är att vara sjuk såhär länge. Det var länge sen jag
var sjuk mer än tre dagar. En vecka är för sjuttan outhärdligt. Jag som
hade sånt flyt och hade tagit tag i allt jag borde ta tag i. Nu är jag
liksom tillbaka på noll. Hästbajs alltså.

Nu ska jag spela sims hela dagen istället för att vara ute i det vackra
vädret. Damn.

Götelabörg

Vi åkte till Göteborg i helgen. Dels för att fira vår Johanna och dels för
att röja lite. Lyckades mycket bra. Här är några bilder från helgen eller
åtminstone från lördagskvällen. Om vi inte hade haft vanan att gå runt
halvnakna hela tiden hade det funnits fler!


Eloise den söte och vårt vackra födelsedagsbarn.


Den klassiska Göteborgs-scenen. Skor, plattänger, hårtorkar och smink
i en enda röra. Och så jag då.


Johanna och sjuklingen Hanna.


Ello visar hur hon ser ut när hon raggar på äldre män. Eller?

Nu stenvägrar bloggen att ladda upp fler bilder (blir fan alltid såhär) så
jag får väl fylla på med vår indiska middag senare.


Hoppla hoppla!



När man kollar igenom den här sidan blir man så jävla sugen på några
tatueringar till. Har ju sagt att jag ska hålla mig till en men man kan ju
alltid drömma. Som tur är känner jag mig fortfarande 100 % nöjd med
den jag redan har. Tror jag i alla fall... Kan hända att nästa får bli en
belöning när jag har gått i mål, det låter väl ganska bra va?

Jaja, nu ska jag återgå till att vara sjuk och plugga. Tråååk.

Kattbloggen

Min lilla kisse är det enda jag bloggar om nu mer märker jag. För att
åtminstone bidra med nåt annat ur mitt liv än kattkramar och kattpussar
så kan jag berätta att vi var i Götelabörg i helgen och levde rövare. Nu
är jag sjuk och sitter hemma med Frans (nu nämnde jag honom igen).

Tänkte att ni måste få ta del av underverket, igen.






Lite kärlek

Min katt är det finaste jag har och jag förstår inte hur jag har klarat mig
utan honom.

Over and out.

RSS 2.0