Hemmadag

Ibland kan det vara så jävla skönt att stanna hemma en dag och bara ta
det lugnt. Hade inte så viktiga lektioner idag, eller åtminstone inte
tillräckligt viktiga så jag sjukanmälde mig imorse och åt en långfrukost
med havregrynsgröt. Resten av dagen har jag inte rört en fena, kollat på
ung och bortskämd (herregud!) och nu ska jag ta tag i lite psykologiplugg.
Det var nog en sån här dag jag behövde. Nu när jag inte kan sova på
nätterna så får jag ta igen mig på andra sätt. Inte helt fel det heller.

Nåja, psykologiplugg var det!


Hittade det här klippet hos psykologifabriken. Derren Brown gör en
massa lustiga experiment med folk. Här är ett fint exempel på hur sjukt
ouppmärksamma vi människor är. Finns massa fler på den sidan.
Derren Brown - Person Swap - Amazing videos are here

Julpynt

Juligaste bloggen? Jamen min såklart. (Om det inte syns nåt på headern så
uppdatera sidan) Klatchigt va?

Mera Lars

Man får aldrig nog av Lassemannen. Den här är lite alternativ.

Apropå Lars, jag vill ha min katt!

Alltid en trappa upp

Söndagar måste vara veckans vanligaste dag, och ändå går dom jämt så
fort. Har egentligen inte tid till något annat än min historiauppsats som
nyss stängdes ner och dog = måste skriva om hälften.

Ibland undrar jag om livet vill jävlas med mig eller vad är det frågan om?

Helgen har förutom julmarknad i lördags varit händelselös. Får små infall
ibland och tänker att jag ska hoppa av skolan och göra något vettigt. Men
jag vet ju lika väl som ni att det aldrig kommer hända.

Tur att Lasse sitter på spotify och sjunger för mig hela dagarna. Den låten
kan vara det finaste jag vet.



Vinten är så satans lång igen.

2010

För lite drygt ett år sen skrev jag såhär i min blogg. Tänkte bara markera
vart jag är nu. Eller ja, inte riktigt men snart har jag jullov. Fan vad jag
hatar tiden när den rinner iväg. Jag skulle hinna med så mycket i år hade
jag tänkt...


Jag tänker på att imorgon är det måndag imorgon och att det är fem
skoldagar tills det är helg men sen blir det vardag och en ny vecka igen
jättesnabbt. Ibland tänker jag på studiedagarna i den veckan också. För
efter dom är det bara en vecka kvar tills vi ska ha redovisning i temat.
Sen tänker jag på den helgen som kommer efter den veckan. Då kanske
jag ska till göteborg, men jag vet inte, för det kanske händer nåt superkul
här hemma just den helgen som jag missar? Jag tänker på att jag har
samhällskunskapsprov veckan innan lovet och sen när det väl är lov
kommer allt rusa förbi och så blir det ett nytt år, en ny termin och min
tolfte måndag när jag är tillbaka i skolan efter jullovet. En massa nya
löften jag aldrig kan hålla men ändå ett hopp om att snart, snart är det
sportlov. Poff, lovet är över och det blir vardag. Jag kommer längta efter
solen, gröna löv och vårjacka samtidigt som jag blir desperatare och
desperatare över att jag inte hittar nåt jobb. Som tur är blir det påsklov
ganska fort men jag har inte tid att vila för jag kommer ha så mycket i
skolan veckorna efter. Wendelsberg, FN-rollspel och 18-årsdagen betas
av i rekordfart och på nolltid blir allt som vanligt igen. Jag tänker på allt
jag kommer ha att göra i skolan veckorna innan sommarlovet och
förhoppningarna jag kommer ha om ett kanonlov. Och så tänker jag på
alla resor vi vill göra och alla pengar jag borde spara men som jag har
lagt på skitgrejer som inte kommer spela någon roll alls om ett halvår.
Jag tänker på att utan att jag hinner tänka efter så kommer sommarlovet
2010 vara över och ett nytt förjävligt skolår börjar igen. Helg vardag helg
vardag helg vardag helgvardaghelgvardaghlgvrdaghlrvrdg - - - Höstlov,
jullov, sportlov och påsklov hinner jag inte ens märka av för, svisch.
Jag tar studenten. Äntligen studenten, skolan avklarad och livet framför
mig. Men shit, är jag redan 19? Jag måste börja plugga. Kommer inte in
på det jag vill. Blir sittande på en parkbänk någonstans i höstkylan och
undrar vart tiden tog vägen? Alla förändringar som skulle ske, alla
människor jag skulle träffa alla minnen jag skulle skapa. Vart tog tiden
vägen? Mest av allt tänker jag på att utan att jag hinner blinka kommer
jag gifta mig med någon jag inte älskar, skaffa två skitjobbiga ungar,
skilja mig, gå in i väggen, begrava mina föräldrar, begrava min syster
och tillslut stanna upp och fråga mig själv vad i helvete som hände?

Förlåt

våra brister gör oss till människor


Nästan städfredag





Vet inte om jag någonsin har varit så här trött tidigare i mitt liv. Huvudet
dunkar och ögonen svider. Har tack och lov inte behövt göra mer än att
käka taco med Anna & Hjalmar. Sen har jag haft städfredag men jag
har gett upp nu. Orkar inte hålla ögonen öppna.

Just det, bilderna är ett resultat av städningen. Har blivit bättre vän med
kameran. Börjar förstå varandra. Svammel svammel, god natt!

Midfuckingvinter



Visste ni att dom spår att vintern ska bli lång och ovanligt kall i år?
Jag saknar känslan av att kunna kliva rakt utanför dörren utan krångel.
December har aldrig känts så fel som nu.

Dagens bedrifter: har inte sovit en sekund på dagen + 700 ord uppsats

Snöstorm

Önskar att jag kunde berätta någonting roligt och upplyftande men idag
har inte varit en särskilt rolig eller upplyftande dag så jag fortsätter med
det jag brukar.

Nu ska jag fortsätta äta överdrivet mycket klementiner och försöka att inte
somna innan jag har börjat på historiauppsatsen. Lycka till.

Måndagsjävel



December has never felt so wrong
is love alive?

Söndagsutflykt

Veckans söndagsutflykt gick till Norrköping. Kollade på vår lilla
skådespelare Maja som spelade Pelle Svanslös med sin klass. Hon var
bäst av alla förstås! Sen åkte vi hem till gamla goda Ljungsbro, käkade
en kebab och nu sitter jag här med en jobbigt trög bok som ska vara
utläst tills imorgon.

I det stora hela en kanondag. Bortsett från kvällen då!





Tror bilderna säger allt jag glömde säga. Jag har fortfarande inte kommit
in i min kamera. Men den börjar bli lite mer kamratlig än innan.

Älgen är blå



Det är inte varje november man hittar en liten röd ros i trädgården. Nästan
lite klyschigt, men vackert.

Den här helgen har varit mycket efterlängtad och invigdes med bastukväll
hos Eloise och sen åkte jag och Maja in till stan och hade trevligt. Känns
dock som december ute i snöstormen!

Nu ska jag sova mina 10 timmar så får jag se vad jag gör av morgondagen.
Puss

Äppelmos

Åh güüüd. Var och hämtade ut min kamera på posten nyss. Kan inte låta
bli att hata den lite. Saknar min gamla 400. Den var kanske sämre
siffermässigt men fy falingen vad mycket genuinare den var. 500 väger
nästan ingenting och har en jätteful silverfärgad knapp högst upp. Hatar
silver på systemkameror. Plus att den har en massa jättelame
autoinställningar som jag vill kunna byta själv.
HELVETES JÄVLA INBROTTSHELVETESTJUVSHELVETEN!

Jaja, man ska inte klaga har jag hört. Det finns alltid större problem
här i världen.




Onsdagsångesten

Jag bär tyngden utav rymden.

Is love alive?

Tisdag, ingen glamourös dag direkt men jag har hunnit med
sovmorgon
rutten temalektion
sväng på maxi med min älskade Eloise
inse att vi borde flytta ihop
mvg i en kurs med 60 % närvaro (aj!)
äta fyra clementiner
spela winter song omöjligt många gånger på gitarren
paja en sträng
samvetskval
känna fönstren skallra
äta fisk med currysås
titta ut i mörkret och fundera på om love is alive

Nu ska jag läsa 1984 av George Orwell.

Julmusik

Världens bästa julskiva med Bright Eyes finns tyvärr inte på spotify. Men
däremot på youtube så här har ni åtminstone de tre bästa av tio. Mitt enda
julmusikstips tror jag.


Have your self a merry little christmas


Away in a manger


The first noel



Spola tillbaka tiden tack


Redan torsdag

Somnade i min soffa som vanligt framåt fyratiden (så går det om man inte
kan sova på nätterna) vaknade upp och trodde det var julafton.
Det var det inte.

Samvetskval



För dig ska jag göra det tusen gånger om.

Back in our days

Plockade upp min viola idag för första gången på ett år. Kan inte påstå att
det lät fantastiskt men det är ändå lite otroligt vad mycket man kommer
ihåg. En viss trygghet uppstår.



Vad ger man någon som ska dö?

Plåster

Jag kommer ha magsår innan jul. Jag vet det. Synd bara att jag inte kan
göra nåt åt det.

Första bilden.


Αγαπώ την Ελλάδα

Greklandet kommer bli svårt att toppa den närmsta tiden men det är ändå
lite skönt att komma hem. Trots novemberrusket & att det är mörkt redan
vid halv fem. Kommer dö lite i höst.

Vi hade litet inbrott i vårt hotellrum när vi låg och sov. Därför måste jag
skaffa mig en ny kamera och en ny mobil. Man ska ju vara glad att man har
försäkringar vid såna här tillfällen. Trots det får jag dock bara 70% av
värdet på min kamera och 60 % på mobilen. Blir inte mycket nytt för det
idag.

Nöjer mig rätt fint med pappas gamla antika mobil så länge. Den har snake II
och vanliga knappar. Det har jag saknat. Hoppas att touch bara är en fluga.

Trökar väl in lite bilder när dom väl har kommit hit. Puss (φιλί)

Tjenare

Grekland ar fiiiiiiiiint. Vi hors!

RSS 2.0