Someday somehow everything's gonna be alright

Tiden går så fasligt fort just nu men det gör ingenting för allt som händer är så himla kul. Imorgon åker vi till Emmaboda. Fick tack och lov låna mamma och pappas bil så vi slipper hela tåggrejen i år. Har även införskaffat ett partytält av storleken mindre på Jula. Inte för att vi lär kunna sätta upp det med tanke på att den enda plats som kommer finnas kvar är mellan två bajamajor. Men med tiden luktar ju allt så ändå?!

Sprang in i en rosbuske idag när jag skulle klippa kusinernas gräsmatta (=pengar). Lyckades förstås få två snygga rivsår precis över höger tutte. Ser antingen ut som att jag tänder på killar med långa naglar eller som att jag har bråkat med min katt. Perfekt timing i alla fall!

Hur som helst, det här lär bli askul. Ska bara bli lite frisk och pigg och sen jävlar!

Såhär såg det ut förra året. Ashett med andra ord.

And once again I can not sleep.

Spanien dag 4

Dag fyra eller dagen spanien vann fotbolls-VM.

Vi började kvällen på en restaurang i Palma som hade en inte allt för stor tv.

Sofie var taggad!

Spanjorerna var också taggade. För att inte tala om hur glada dom blev när dom vann. Det samlades helt sinnessjukt mycket folk på gatorna och firade. Folk sjöng och skrek och badade i fontäner.

Vi blev lika glada vi!

Antagligen tack vare att vi är blonda svenska tjejer blev vi uppbjudna till Palmas antagligen snyggaste lägenhet för att fira. Vi fick champagne, öl och cigarrer. Inte helt fel!

När fontänbadanet hade spridit sig till fontänen utanför lägenheten vi var i fanns det inte längre någon återvändo. Resten av kvällen var jag genomblöt och överlycklig!

Dag fyra avslutades med lekparkslek :)

Spanien dag 3

Det visade sig att dom där svenskarna tjejerna hade träffat kvällen innan bodde på ett hotell med, till skillnad från vårt, pool. Så vi åkte dit.

Killen i mitten är Alex. Han har på sig min mammas solhatt. Ellos lustiga mössa har jag drömt mardrömmar om men det är också en annan historia. Den andra killen hette David och hur som helst tyckte dom att vi skulle följa med till deras segelbåt som dom skulle åka till Ibiza med dagen efter.

Vi tyckte att det lät som en bra idé så vi åkte hem och fixade oss och satte oss och väntade på stranden.

Till slut dök det upp en lagom fet segelbåt med tillhörande gummibåt som hämtade upp oss. När vi kom ombord var vi genomblöta men några mojitos senare var det bortglömt.

Här är David och Hanna.

Här är deras inhyrda kapten.

Här är Sofie och tysken. Jag minns verkligen inte vad han hette men han var i alla fall bäst. Inte fullt så galen som dom andra fem. Hans favoritord på svenska var "ingenting". Jag håller med honom, det är faktiskt väldigt fint!

Jag, Jo och Maja tröttnade på den där båten och dom skrikiga amerikanerna någon gång runt tre-fyra snåret och blev skjutsade tillbaka till stranden. Där hamnade vi mitt i en spansk möhippa. Det var något av det roligaste jag har varit med om. Alla var grymma på att sjunga och klappa takten och vi blev bjudna på sangria och snackade med den enda som kunde engelska. Hon var förresten en sjukt häftig människa. Synd att vi inte har några bilder från det!

Det var dag tre det. Nu ska jag in till stan, mer bilder senare idag! Puss

Spanien dag 1-2

Och här trillar dom första bilderna från Spanien in. Det är från första kvällen till andra kvällen tror jag nog att man kan säga.

Bakom oss här står det LIS på en skylt. Det är vårat hotell med dom knasigaste hotellägarna någonsin. Svenskar var dom också men mer om det en annan gång.

Här är den fantastiska stranden. Ganska liten men helt underbart fin.

Vi köpte varsin luftmadrass som vi låg och stekte på hela dagarna i havet. Tills vi tröttnade på sanden vill säga.

Här är stammishaket. En bulgarisk restaurang med asgod grekisk sallad (!). Första kvällen fick vi sitta inne, det var sådär men resten av alla gånger satt vi ute. Kanon.

Nu är vi alltså inne på andra kvällen. Efter maten gick vi till stranden och drack vin och lekte jävlar anamma.

Såhär glad och nöjd var jag tills jag fick hicka och nästan somnade.

Dom andra åkte vidare till nåt spanskt uteställe med några svenskar dom träffade.

Kommer mera så fort jag orkar!

Young man there's no need to feel down.

Det har fanimig tagit en halv dag att redigera och välja ut 87 bilder av 506. Nu är det bara mina egna kvar. Det får bli imorgon för nu är jag trött.

Går runt och trallar på den här godingen. Mycket bra för humöret.

I'm not so happy as you turned out to be.

Vaknade imorse med något som måste vara de senaste två veckornas samlade baksmälla. Jag orkar inte göra mycket mer än att sitta och stirra in i min vägg. Min vita lite skrovliga vägg. Tror jag ska sitta kvar här den kommande veckan för jag måste vara aningens piggare på emmaboda. Men det blir nog bra, allt blir bra!

Har glömt att säga hur bra allt har varit. Sista natten sov vi på hotellets takterass under en stjärnklar himmel. Man kan inte få en mycket finare avslutning.

Natti natti.

Just det. Bilder! Det kommer massor med bilder. Snart...

Vamos a la playa

YO BITCHES!!! España is the sheeeet. Saknar all dar hemma dock. Hors om en vecka tyyyyp. PUSS HAJ!

In love with a wild card.

jag har kollat mitt pass jag har lusläst flygbiljetterna jag har tryckt ner min solhatt i väskan jag har laddat alla batterier jag har fyllt mp3:n med 52 timmar talbok jag har vägt min väska 13,9 kg ville egentligen ha 13 kg men jag får väl slänga solkrämen när jag ska hem nu måste jag bara vänta tills Jo och Eva kommer och väntar vi sa väl halv elva jag har inte försovit mig när är vi framme i Spanien just det klockan sex men då borde jag äta någonting men jag är ju mätt guuuuud vad kul det här kommer bli hoppas det regnar i sverige

Tjohooo España!

Kanske lurar jag mig själv och kanske minns jag nåt från längesen.

Ahhh vad jag sov dåligt inatt. Drömde en mardröm som jag inte önskar min värsta fiende. Ujuj. Jaja, trött- och tjurighet till trots var jag tvungen att bege mig ut på stan och handla allt man kan behöva på en öde ö (Mallorca). Handlade MÄNGDER av skavsårsplåster och andra fotgrejer. I år ska minsan inget sabbas av onda fötter!

Nu har jag landat hemma och ägnar mig åt att städa rummet (dvs. prova spanien-outfits). Tänkte först lägga in alla men ni får nog nöja er med turistoutfiten och strandoutfiten. Härligt att jag alltid är så seriös och allvarlig!

Funderar på om jag ska ha två väskor med mig? En stor som jag checkar in och min lilla som handbagage. Kanske är jobbigt att ha två rullväskor? Aja. Seees.

P.s. Nu äger jag i alla fall en Emmabodabiljett! Känns ju galet bra :D

You are my angel my very angel.

Jag känner mig lite galen just nu. Lite sinnessjuk alltså. Kan bero på att jag just har kollat på en och en halv säsong av Cleo (underbar serie). Kan också bero på att jag har spenderat för mycket tid i solen eller att jag har resfeber. Oavsett anledning, galen är jag!

Imorgon ska jag fixa och dona inför resan. Kan nog bli trevligt :)

En förresten mycket irriterande sak är att jag har betalat min emmabodabiljett men hon som ska skicka den har plötsligt försvunnit. Eller åtminstone inte varit inloggad på facebook det senaste dygnet. Jag blir nervös fan!

Nämen oj! Det går visst att ladda upp bilder igen. Gött mos!