Now I'm free fallin out into nothing.

Jag känner mig lite ostabil och har jävligt dålig koll på vad jag håller på med. Men det är väl så det ska kännas ibland.

Har 0 att tillföra så nu ska jag plugga röven av mig.


It's about that moment you're doing something and wishing they were there.

Gick en sväng på stan idag. När jag gör små räder på stan helt själv hittar jag alltid så sjuukt mycket grejer jag vill ha. Egentligen hade jag inga pengar idag men skaffade mig ändå lite leggings och hallonsmoothiefärgat nagellack. Plus den där tröjan då som jag köpte häromdagen...

Jag längtar till man får använda alla skor där tårna syns. Då gör alla nagellack sig som bäst!

Nu känner jag att alla måste kolla på den här jackan. Det kan vara det snyggaste som gjorts i monkis historia. Bäst av allt, man kan vända på den så blir den svart. Köpa köpa köpa köpa köpa.


Ointressant. Vi hörs!


I would trade away the stars and moon If you came, came, came back soon.

Jag vet inte riktigt in eller ut just nu. Känner mig dålig! Vet inte varför. Visst är det så en del dagar, att man går runt och känner att man har brutit mot någon form av regel eller sagt eller gjort något dumt. Men egentligen kan man inte riktigt sätta fingret på vad som är fel.

Jag är i sjukt stort behov av sömn. Tänkte somna tidigt ikväll och hoppas på en mer tillfredsställande dag imorgon. Puss

P.s. -5 :)

It's time to leave those feelings behind cause blue skies are calling.

Fler helger som den här ♥ Det är världsklass på mina vänner, det har jag sagt förr! Jag längtar efter sommar, kvartövertre-bussar och varma nätter.

Nu däremot har jag jätteont i magen, är hungrig men inte ett dugg sugen på någonting. Detta som får mig att röka så kopiöst mycket. När soppan smakar bajs liksom.

Nähä, plugga var det----

Friday night I'll go out, drink to much and then go to sleep.

Jag älskar oss. Himla mycket.

Nu ska jag plugga lite och förhoppningsvis fika lite med puddingarna sen :)


It's the first day of spring and my life is starting over again.

Två vårtecken & en vårlåt:

1. Det luktade sommarregn när jag gick hem från bussen. När jag blundade och tänkte bort vinterjackan kändes det som när man är påväg hem i regnet en ljummen sommarnatt. Kunde inte sluta le.

2. The first days of spring - Noah and the whale.

3. Det viktigaste vårtecknet av alla; första uteserveringsfikan. ILY ♥


Nu ska jag hem till Eloise och basta och dricka öl. Åhja!

P.s. Arbetsintervjun gick faktiskt ganska bra. Fick dock black out när jag skulle säga mitt personnummer. Haha. Så går det när man är nervös...

You're like an island of reality in an ocean of diarrhea.

1. Jag har sytt en hundmössa

2. Jag fyller 18 om prick 28 dagar

3. Gud vad mycket bra musik det finns

4. Potatis- & purjolökssoppa

5. Jag fixar det här

6. Tandläkarsmak i munnen

7. Det är fredag imorgon

Meh?!

Om man kollar på min blogg på skolans datorer så hoppar menyn ner längst ner under alla inlägg. Är det så för er också? (svara nu för det blir skämsigt annars)

Får man vara såhär söta?




Who needs peace when we’ve gone above but beyond where we should have gone?

Hallådärrr. Är detta inte en seg måndag så säg? Vill bara krypa ner under täcket. Har dock fått mail om jobbintervju för det där ungdomshelgsarbetet jag sökte. Hoppas för guds skull att jag kan få det nu. Behövs verkligen i mitt liv!

Imorgon är det i alla fall tisdag och DÅ kan vi snacka nya tag. Jaja, ni förstår om ni ska förstå!

Nu ska jag försöka plugga lite spanska till ljudet av en blockflöjtskvartett. Är så sugen på att proppa igen hålen på deras jävla flöjterrrrrrr. Sorry men det låter för mycket!!!!


Nothing compares to you my friends.

En bra söndag blev avslutet på en vecka som började halvkass. Inför den kommande veckan är jag lite delad. Har sjukt mycket att göra. Spanskaprov på onsdag och en engelskabok som ska vara utläst tills på torsdag (jag har inte börjat än). Tydligen är det en massa mer jag ska göra som jag har missat sen förra veckan. Hur som helst händer det lite annat spännande den här veckan som jag ser fram emot. Älskar förändringar.

Jaja. Nu ska jag sova sött, vakna och ta nya tag. Puss.

I even get excited when I see the North Pole

Sarah lärde mig den här i torsdags. Var tvungen att leta upp den. And the seals they sing noooooow aouhouhuhuu!!!!! Fan vad synd det är om den stackars eskimån, jävligt jobbig situation alltså. Aja, opuss på dn här kvällen :I


Inte varmt men nästan vår, ingen lösning men ett spår!

Man kan ju inte annat än älska livet idag... Lyssna på Rollercoaster med M.Ward!



God himself did make us into corresponding shapes like puzzle pieces from the clay


Min hjärna är för tom för att veta vad jag ska skriva här.

Jag är obeskrivligt trött. Min hjärna är hel lost men jag känner mig faktiskt förtjänt av helg. Dels efter att ha varit i skolan på världens tråkigaste bildlektion där vi lärde oss att blanda färg. Känner att det var i princip den enda kunskap jag bär med mig sedan björkö-tiden. Att preussisk blå är lite grönare än ultamarin. Jaja, jag ska väl inte klaga. Bild är så himla mycket min grej. Älskart! (fan vad jag svamlar...!) Har i alla fall varit och simmat med Maja nu också.

Kvällen ska spenderas i all ensamhet med gitarren, datorn, tvn OCH världens godaste muffins. Precis vad jag behöver.

You know you gotta spend some time with me.

Jag blir så glad när jag ser den här bilden. Jag var så jäkla glad då. Hade just fyllt 16 år, det var vår och snart sommarlov. Björkö var slappare än någonsin och just den där dagen hade jag mina favoritkläder. Kände mig så himla fin i den där skjortan, gråa strumpbyxor och så dom vita skinnskorna med röd sula. Håret var någon blandning mellan rött och brunt och så hade jag de sådär halvuppsatt. Skulle behöva ligga i gräset och känna solen i ryggen just nu. Man mår så bra!

Different names for the same thing.

Åh! Jag slog just två flugor i en smäll och det är väldigt värdefullt stressiga dagar. Plus att jag har en görbra framtidsplan som jag ska låta gå i uppfyllelse snart. Älskar posititva ryck!

I was aiming for the sky but I ended up flat on the ground.

Jag har drömt så sjukt mycket dom senaste nätterna. Lite som feberdrömmar fast bara nästan. Hur som helst så hade jag världens roligaste dröm inatt. Drömde om Emmaboda (det gjorde jag natten innan också, pepp? jag?).

Det var i alla fall såhär: Jag och tjejerna hade ett eget litet camp precis där alla matvagnar står. I mitten av tälten hade vi en massa parasoller och en jättestor gasolgrill. Den superknäppa killen i shorts som ljög och skrämde folk hade också ett tält i vårt camp. I alla fall, själva storyn var inte så jätterolig. Sofie ville gå på en klassisk konsert som spelades mitt ute i skogen men det ville inte vi andra. Sen bråkade vi lite och den knäppa killen kastade mat i våra tält. Sen vaknade jag tyvärr.....

Kom på att jag hade drömt när jag städade mitt rum och hittade min leopardmönstrade sjal. Hade den runt håret i drömmen så jag var tvungen att prova i verkligheten också... Det blev precis så festivaligt som i drömmen!

Nu ska jag skrapa ihop 845 kronor.



Inga rester kvar alla minnena i pärmar. Alla planerna på banken, alla drömmarna i huvudet.

Solen lyser in i mitt nystädade rum just nu. Bara ett par decimeter på väggen men ändå. Solen. Jag har blivit sjuk förresten. Det blir jag alltid när jag har sinnessjukt mycket att göra. Orkar ingenting just nu. Jaja, allt löser sig!


Jag ser solen i dig (men den ser inte mig).

Jag känner mig som en falukorv som blivit allergisk mot sig själv. Fritt att tolka! Helgen har varit ett maraton av söta barn, jobbiga barn, lekar, fika, slagsmål & en jävla massa teater. Är så trött att jag knappt minns vad jag heter. Ont i halsen har jag också.

Imorgon ska jag ta helg och kurera mig. Puss.

It's not easy to be human anymore.

En vågad gissning så här på torsdagskvällen; jag är tröttast på jorden!

Lite mer viktig fakta att lägga på minnet är att jag tror att jag håller på att bli sjuk. Känner mig seg i huvudet och har ont i halsen. Perfekt tajmat till helgen och veckan med så sjukt mycket att göra... Apropå sjuk, har hälsat på min nyopererade mamma idag. Det är jobbigt att se hur ont hon har. Fast sen fick hon lite morfin och blev hög som ett hus. En annorlunda upplevelse måste jag säga.

Nu ska jag kolla på lite that 70's show och så SOVA!

I wanna see you wave your hands like you just don't care.

Det känns lite som att man anstränger sig och gör sitt bästa hela tiden och inte fan får man något tillbaka för det. En kall jävla värld lever vi i och helvete vad jag har blivit bitter.

Vi säger såhär: ses den dagen jag är lite gladare!

Are you stairing at the ceiling of your castle, dreaming that you're someone else?

Maybe if I had another drink I'd see the pattern in the blinking of the traffic lights.
Do you think you're happy, Nicolai?

Life is like a melody, a pendulum that swings between the major and the minor.

Vi har ett litet helvete här hemma just nu, ingenting är riktigt som det ska. Antar att det löser sig som vanligt! Har i alla fall haft en bra helg hittills. Nu är det matte och samosas som gäller. Puss

Älskar den här låten.

Shouldn't tell you all I got inside but I just need to get it out.

Efter världens sämsta kväll hade jag inte så höga förhoppningar om den här dagen men fan, det känns som att jag har lyckats limma ihop världen riktigt bra. Jag och dom fem bästa vännerna man kan ha har beställt en resa till Mallorca och jag vet ju hur jävla amazing det kommer bli. Dags att börja peppa alltså! Finns inga som får mig så glad som ni.

Här är förresten stranden vi bor vid. 3 km från Palma centrum. Bra eller vad??


.

Jag har inte hjärta till det här.

Du missförstod någonting för det finns ingen annan min vän.

Tummen upp för prickig sjal, mintgrönt nagellack och pasta.


I wanna free fall into nothing. I'm gonna leave this, this world for a while.

Min första bild&form-lektion var kalas. Satt i min egen värld och bara pysslade. Precis min grej! Lite meditativt sådär. Sen har jag haft teater med mina små barn. Eller ärligt talat var det väl Maja som höll i det hela och jag kravlade runt på golvet och slogs med Frida (8 år). Moget...

Ikväll börjar Boston Tea Party. Världens bästa program, missa inte.

RSS 2.0