FAVORITJEANSEN 3.0

En gång i sjuan köpte jag ett par jeans på cubus för 299 spänn. Då var de mittemellan tajta och lösa och benen var mittemellan utsvängda och raka. På den tiden var de också mörkblå med bara lite slitningar. Jag använde mina mittemellanjeans flitigt i ungefär ett år sen fick de en naturlig plats längst in i garderoben.
     I nian fick jag akut brist på byxor, hade inga hemma och hittade inga i affärerna. Då kom jag på att jag minnsan hade mina gamla cubusjeans någonstans. Tog på mig dem och förundrades över hur jag kunnat tycka de var snygga. Lite av färgen var bortsliten och de satt otroligt fult på mig. Fixarnisse som jag är gav jag dem ändå en chans och sydde in benen. Det blev kalas faktiskt. Inte världens snyggaste men oandra sidan sjukt mycket skönare än alla andra jeans. Cubusjeansen 2.0användes flitigt tills förra sommaren när de så sakta började falla sönder. Ett litet hål på ena fickan hade blivit till nåt gigantiskt som täckte halva låret. Jag hade inte hjärta att slänga dem så once again var det garderoben som gällde.
     Sen igår, tog jag fram jeansen igen. Tänkte att vafan ett hål spelar väl ingen roll? När jag skulle ställa mig upp på bussen imorse lyckades jag dock spräcka upp hålet ytterligare. Skit tänkte jag. Men nu har jag gett dom en tredje chans. Cubusjeansen 3.0 är ljusare, slitnare och framförallt fulare än någonsin. Men hålet är lagat och fan, jag ska använda dem tills det bara är hål kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0