Jag ska ge henne en gloria

Säga vad man vill om Lisa Ekdahl men inget kan bli mer rätt än den här låten särskilt inte när man lagt till en halvkass gitarr och stjärnklar himmel. Tål att begrundas. Tål att fällas en och annan tår över.
[om man vill lyssna]

Jag ska torka hennes tårar.
Jag ska kamma hennes hår.
Reda ut alla härvor,
försiktigt och så gott det går.
Jag ska bada hennes fötter.
Jag ska tvätta hennes sår.
Sen ska jag lyfta hennes händer,
och säga där ser du själv hur högt du når.

Jag ska lyfta hennes fötter.
Dom ska flyttas tills hon går.
Den ena efter den andra,
tills hon trampat upp ett spår.
Jag ska gå i hennes skugga,
om hon faller finns jag där.
Sen ska jag lyfta hennes händer,
och säga där ser du själv hur stark du är.

Jag ska köpa henne pärlor.
Det finns pärlor utav glas.
Det är såna jag víll skaffa.
Såna som kan gå i kras.
Jag ska säga att det vackra,
är så skört, så skört som du.
Sen ska jag lyfta hennes händer,
och säga du ska va rädd om dig själv nu.

Jag ska lyfta hennes krona,
den av törne som hon bär.
Jag befriar hennes huvud,
från den tyngden, det som tär.
Jag ska ge henne en gloria
som lyser upp vart än hon går.
Sen ska jag lyfta hennes händer,
och säga där ser du själv hur högt du når.
Där ser du själv hur högt du når.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0