I swear the world better prepare for when I’m a billionaire.

Pappa kom just in med post till mig. Ett svart kuvert med något i storlek av en ovanligt tjock cd-skiva. Spännande tänkte jag, presenter är ju ungefär det bästa som finns!!! Inuti fanns en mörkgrå låda med texten "färsk" i silver. När man öppnade lådan låg det ett usb-minne i med rostfritt fodral. Ovanför stod det en klyschig text om minnen och om man drog i en flik föll det ut en ny liten låda. Innuti lådan fanns en massa lappar med text om saker man gör när man fyller 18. Flyttar hemifrån, jobbar, pluggar, reser... På pappret längst ner stod det tillslut vem lådan var ifrån, nämligen Handelsbanken. De grattade mig på födelsedagen och sa ifrån sig allt ansvar för virus på usb-minnet.

Det är så här livet kommer vara nu. Nya saker händer och jag kommer gå in i allt med samma förväntningar som jag hade på allt när jag var liten. Det är ju bara det att allting blir tråkigare och tråkigare. Det var ingen bra film eller cd-skiva i min present. Handelsbanken valde att välkomna mig till vuxenvärlden med ett usb-minne. Gud vad sugen jag blir på att bli vuxen...

Nu ska jag försöka hitta något viktigt dokument att lägga in i mitt usb-minne. Sen ska jag gå in på min internetbank och överföra pengar.

Sov gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0