Ställ mig inte i ett led, du får mig aldrig att stå still


Svårt att sova har jag haft i åratal men mitt nya problem är att jag inte
kan hålla mig vaken på eftermiddagarna. Kanske sover fyra till fem
timmar vissa nätter och då är jag fruktansvärt trött vid tresnåret. Så
länge jag gör något brukar det vara lugnt men om jag tar bussen hem
på direkten så slutar det alltid med att jag somnar och sover tre timmar.
Det leder till att jag omöjligt kan somna på kvällen sen. Då ligger jag
vaken i en evighet och får bara fyra till fem timmars sömn igen.

Idag till exempel hade jag lovat mig själv hundra gånger att inte somna
när jag kom hem eftersom jag har psykologiprov imorgon. "Ska bara
vila huvudet mot kudden lite". Adjöss självdiciplin! Nu sov jag tre timmar
IGEN.

Hur kommer det sig att jag har hjärnkapacitet nog för att läsa Matte C
men inte för att hålla mig borta från en eftermiddagslur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0