En tredje liten episod



- Vi leker att vi är tvillingar, skrek min bästa kompis till mig, vi kan
kalla henne Nettan, för det spelar egentligen ingen roll vem det var.

Jag sprang in i vårt vardagsrum och drog fram några stolar som stod runt
bordet.
- Här kan vi bo, ropade jag, och här kan våran pool vara. Jag pekade
på vår klarblå matta som låg i ena änden av rummet.

Nettan och jag började hitta på en massa saker om tvillingarna. Vi var
rika och vi hade varsin kille som gav oss presenter hela tiden. Precis
när vi börjat sätta igång och leka på riktigt ställde Nettan en fråga.
- Ska vi vara smala som jag eller stora som du? Hon tittade på mig som
att det var vilken fråga som helst och det var det antagligen i hennes
öron också.

Men för mig var det ingen vanlig fråga, det var ett bevis på att det
stämde. Jag var annorlunda och jag var tjock. Jag skulle sluta äta mat,
bestämde jag mig för samma kväll. Någon halvtimme senare satt jag
gråtandes och tuggade i mig några chokladbitar jag rotat fram ur
skafferiet.
- Imorgon ska jag sluta äta mat, bestämde jag tyst för mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0